BASINDA HRM

Tarih : 2014-08-17
Başlık : Bürokrasi para ve zaman kaybettiriyor
Açıklama : Hürriyet İK
İçerik :

İK şirketi HRM Danışmanlık’tan yönetici danışman Elif Ejdar Özel, şirketler büyüdükçe bürokrasi ile daha çok karşılaşıldığını söylüyor: “Süreç içi ve süreçler arası koordinasyon ihtiyacı da artıyor. Çalışanların görev ve yetkilerinin iyi şekilde tanımlanmış olması çok önemli. Şirket içi onay verme sürelerinin uzunluğu, iç prosedürler, süreçler arası koordinasyonsuzluk işyapmaya engel oluşturuyor. Bunun önüne geçmeye çalışan firmalar onay mekanizmasını sadeleştirip sorumlu kişinin yetki ve inisiyatif kullanmasını destekliyor.”

Gündemi belli olmayan ve her türlü tartışmanın çok uzadığı toplantıların en büyük bürokrasi tuzağını oluşturduğunu ifade eden Özel, haftalık ortalama 30 saatini toplantılara ayıran üst düzey yöneticiler olduğunu söylüyor: “Yönetim danışmanı Larry Farrel, toplantıların uzunluğundan şikayetçi bir CEO’ ya toplantı salonundan sandalyeleri kaldırmasını tavsiye etmiş. Sonuç olarak kararlar 3 saat yerine 3 dakikada alınmaya başlamış. Akıllı telefon ve mobil cihazlar sayesinde e-postada beklenen onay süreci de kısmen kısaldı.”