GENEL KATILIMA AÇIK EĞİTİMLER

SATIŞ ATÖLYESİ
ANKARA
24 Şubat 2017 / 25 Şubat 2017

Eğitimin Amacı:

Satış ve Pazarlama Atölyesi ile rekabetçi ortamda şirket hedeflerine uygun ciro ve karlılık beklentilerinin hızla yakalanarak aşılması sağlanacak.Satış ve Pazarlama ekiplerinin kriz ortamlarında dayanıklı, güçlü, rekabeti ve piyasayı analiz etme yetisine sahip stratejileri aktif hale getirebilen, yeni stratejiler yaratabilecek, analiz yeteneği, teknikleri ve yetileri kazanacağı atölye ile performansı takip edilebilir dinamik satış sistemi oluşumu amaçlanmaktadır.

Eğitim İçeriği:

o Katılımcıları tanıma, Programın katılımcılara tanıtımı, program hedefleri hakkında bilgilendirme. 
o Satış, pazarlama ve halkla ilişkiler nedir? Ne işe yarar?
o Rakamlar ve piyasa analiz teknikleri
o Piyasa, bölge ve tesisin özelinde durum analizi yapılması.
o Bütçesinin analizi ve hedeflerin ortaya çıkarılması.
o SWOT hazırlama teknikleri 
o Tesis ve rakip tesisler için SWOT analiz çalışması. 
o Gün programı hakkında katılımcıların bilgilendirilmesi
o Satış ve Pazarlama için TAKIM oluşumu
o Rakip SWOT analizleri üzerinden Simülasyon çalışması yapılması
o Strateji nedir? Kısa, orta ve uzun vadeli planlama nasıl yapılır?
o Segment ve Source nedir? 
o Breakeven ne işe yarar? Kullanımı.
o Fiyat stratejisi oluşturma teknikleri.
o Segmentler üzerine Satış ve Pazarlama odaklı ‘Brain Storming’ seansı.
o Segmentler satış ve pazarlama teknikleri ve tesiste kullanımı
o E-Ticaret ve Online Satış sistemleri.
o Gün programı hakkında katılımcıların bilgilendirilmesi
o Pro-active Satış ve pazarlama teknikleri
o Sosyal Medya’nın pazarlamada etkin kullanımı.
o Yield Management (Gelirler Yönetimi) nedir? Teknikleri
o Etkin Paket hazırlama ve pazarlama
o Halkla İlişkilerin pazarlamadaki yeri 
o Toplamdaki payının değeri.
o Acil eylem planı ‘Brainstorming’ seansı
o Halkla İlişkiler, pazarlama ve satış eylem planı hazırlanması
o Gün programı hakkında katılımcıların bilgilendirilmesi
o Segmentler üzerine ve Eylem planı ‘Brain Storming’ çıktılarının gözden geçirilmesi.
o Eğitim özeti
o Kısa-Orta ve Uzun vadeli planlama ve stratejilerin hazırlanması
o Satış, Pazarlama ve Halkla İlişkiler Aktivite Planı Hazırlanması
o Sertifika dağıtımı

 

Eğitmen: Mehmet Mülayim

1966 yılında Ankara’da doğan Mehmet Mülayim, örgün öğrenimini TED Ankara Kolejinde tamamladı. 1986 yılında Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesinde öğrenime başladığı ilk yıl turizm sektörü ile de fiilen tanışarak çalışmaya başladı.
1987 yılında ilk olarak Ankara’da o yıl açılan Melodi Hotel’in açılış kadrosunda resepsiyonist olarak görev aldı. Daha sonra İngiltere’ye giderek Computerized Hotel Reception ve Computerized Air Travel kurslarını aldı. İngiltere’de bulunduğu süre içinde Türk Restoranlarının mutfak bölümünde çalışarak ilk Yiyecek ve İçecekte üretim deneyimini kazandı.
Türkiye’ye dönüşünde önce Ankara Best Hotel’de daha sonra ise Ankara Hilton Hotel’de resepsiyonist olarak görev aldı. Ankara Hilton Hotel’de sırasıyla shift lider, Gece Müdür ve Ön Büro Müdür Yardımcılığı görevlerini üstlendi. Hilton’da çalıştığı süre boyunca işletmenin kurumsal eğitimi olan H.I.L.I.T.E.S’ın yanı sıra American Hotel & Motel Association’dan Rooms Division Specialization eğitimlerini aldı. Yine aynı dönemde Ankara Bilkent Üniversitesi Turizm Fakültesinde yarı zamanlı usta öğretici-öğretim görevlisi olarak Rooms Division dersleri verdi. Ankara Hilton’da çalıştığı sürede Lech Walesa, Benazir Butto, Helmut Kohl, James Baker, Ray Charles gibi ünlü siyaset ve sanat dünyasının önde gelen isimlerine hizmet etti. Askerlik görevi için Hilton’dan ayrıldı ve NATO Uluslararası Birleşik Karargâhı-Mons, Belçika’da vatani görevini askeri polis olarak tamamladı. 
1996 yılında The Marmara İstanbul’da Satış Müdürü olarak göreve başladı. The Marmara’da görevini sürdürdüğü sırada American Hospitality Institude’dan Yield Management ve United Brains’den Management Techniques eğitimlerini aldı. 
1998’de Corinthia Hotels International’in Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürlüğü görevini üstlenerek zincirin Türkiye’de bulunan iki beş yıldızlı, üç dört yıldızlı tesisinin tüm Satış ve Pazarlama sorumluluğunu üstlendi. Aynı dönemde Corinthia Hotels International çalışanlarına ‘Satış ve Pazarlama Teknikleri’ ve ‘Güçlü Markalaşma’ eğitimlerini verdi. Bu dönemde TVA’da (günümüz TV8’i) ‘Konular ve Konuklar’ isimli canlı yayın tartışma programının yapımcılığını ve sunuculuğunu üstlendi.
2001 yılında Radisson SAS zinciri ile tanıştı ve Satış ve Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı. Önce İstanbul’da bulunan otelin, daha sonra ise Ankara’da açılmakta olan tesisin Satış ve Pazarlama Direktörlüğünü üstlendi. Aynı dönemde ‘Group Training Techniques’, ‘Supervisory Training and Resource Program ’ ve ‘Yes I Can! Hotel Trainer Certification Program’a katılarak zincirin Türkiye ‘Yes I Can!’ ve ‘100% Guest Satisfaction’ konseptlerinin eğitmeni oldu ve tüm otellerde konsept eğitimlerini verdi.

2004 yılında Kaya Ramada Plaza’da Satış ve Pazarlama Direktörlüğü sürdürdü. 2005 yılında Alarko Holding bünyesinde bulunan Hillside Su Hotel’de Satış ve Pazarlama görevini üstlendi. Bu dönemde Antalya Altın Portakal Film Festivali ana oteli sözleşmesini Antalya B.B. ile yaparak, Marisa Tomei, Kevin Spacey, Michael Madson, Mickey Rouke, Shakira, Francis Ford Coppola, Charlize Theron, Fazıl Say, Ara Güler gibi daha birçok ünlü sanatçıyı ağırladı. Hillside Su Hotel’de çalışan ekiplere ‘İç satış’, ‘Satış ve Pazarlama Teknikleri’ ve ‘Pazarlık Teknikleri’ kursları verdi.
2010 yılında Ramada Plaza Antalya’nın kurucu Genel Müdürü olarak görev aldı. Kaba inşaat durumundaki tesisin projelerinin operasyon gerekliliklere göre revizyonunun yapılması, hizmet konseptlerinin, menülerinin oluşturulması, tüm personelin seçimi ve eğitimi, standartların oluşturularak yerleştirilmesi, tesisin kısa-orta ve uzun vadeli stratejilerinin geliştirilmesi gibi açılış görevlerinin tümünü üstlenerek otelin başarılı şekilde açılışını gerçekleştirdi. Otelin açıldığı ilk sene, 2011 Antalya Altın Portakal Film Festivali resmi oteli unvanını aldı. 
Daha sonra The Marmara Antalya ve Kıbrıs Noah’s Ark Deluxe Hotel & Casino’nun Genel Müdürlüğü görevlerini üstlendi. Noah’s Ark Deluxe Hotel and Resort’da ilk kez konseptini kendisinin yarattığı ‘Misafir Beklentisini Aşmak’ eğitimini tüm çalışanlara verdi. 
2013 yılında Radisson Blu Hotel Kayseri’de kurucu Genel Müdür olarak kaba inşaat aşaması itibarı ile görev aldı. Zincir ile ilişkilerin koordinasyonu, proje denetimi ve düzeltmeleri, malzeme seçimi, personel seçimi ve tüm personelin eğitimi ile bizzat ilgilenerek otelin açılışı itibarı ile bölgenin lider oteli konumuna geçmesini sağladı.
2015 yılında OTI Holding bünyesine katılan ve Otium Hotel Life olarak markalaştırılan ex-Magic Life Kemer’in Otium markası altında re-branding kapsamında markalaşması, sıfırdan yeni ekip oluşturulması ve tüm ekibin ‘Misafir Beklentisini aşmak’ ve ‘100% Misafir Memnuniyeti’ eğitimlerini bizzat verdi.
Mehmet Mülayim 2015 yılı itibarı ile HTL Consultants markası altında yönetim danışmanlığı, satış & pazarlama, yönetim ve misafir, müşteri memnuniyeti ve motivasyon eğitimleri ile bir çok sektöre hizmet vermektedir.

Eğitim Yeri: Hotel Midi

Adres: Karyağdı Sokak No: 40 Çankaya Ankara

Bilgi ve Kayıt için: HRM Danışmanlık - Ankara Ofisi
Uğur Mumcu Cad. 95/10
Tel: 0 312 4475055
ankara@hrm.com.tr

Tarih
Eğitim Konusu
Eğitim Yeri