Çağrı Merkezinde Türk Devrimi

Çağrı Merkezinde Türk Devrimi
8 / 4 / 2012


“Geçici iş olarak görülmemeli”
Çağrı merkezleri sağladıkları istihdamla Anadolu illerinin ekonomik kalkınmasında önemli bir rol üstleniyor. Büyükşehirlere göç etmekte hevesli genç insan kaynağına iş imkanları sunarak iş göçü azaltıyor. Ayrıca on binlerce insana istihdam yaratmanın yanı sıra yan tedarikçilerle farklı iş kollarına da fayda sağlıyor. Bu sektörde çalışacak kişiler özellikle telefonda rahat iletişim kurabilen, sabırlı, diksiyonu düzgün, hoşgörülü, yardım etmeyi seven ve iç motivasyonu yüksek kişiler olmalılar. Çağrı merkezinin sunduğu ürün ve hizmet koluna göre çalışanların profilleri değişiyor. Bazı firmalar iyi derecede İngilizce, teknik altyapı şartı ararken, bazılarında lise mezunu olmak yeterli oluyor. Yine bazı çağrı merkezi çalışanlarının “çok saçma sorular soruyorlar” diye yakındıkları şahit oluyoruz. Oysaki işe alınma nedenleri o soruların soruluyor olması. Bunun farkında olmaları çok önemli.
Çağrı merkezlerinde çalışmak birçok genç için geçici bir iş olarak görülüyor. O yüzden sektörde yetişmiş personel ve yönetici sıkıntısı yaşanıyor. Bu alanda çalışan gençler bu durumu kendi leyhlerine çevirip sabırlı davranarak yönetici kademelerine gelebilir.
ELİF EJDAR ÖZEL / HRM Danışmanlık Özel Projeler Sorumlusu
8 – 14 Nisan 2012, Para Dergisi