Termal Otellerde Yeni Dönem

Termal Otellerde Yeni Dönem
23 / 4 / 2012


“Su akar Türk bakar” sözü tarih oluyor. Şifalı kaplıca sularımız termal turizmle yeniden can buluyor. Ankara’dan Yalova’ya, Balıkesir’den Yozgat’a kaplıca zengini şehirlerimizde yeni tesisler kuruluyor. Devremülk ve devre tatil sistemiyle pazarlanan yeni tesisler devreye girdiğinde Türkiye’nin termal yatak kapasitesi iki katına çıkacak…

“İkinci yabancı dil bilenler öne çıkıyor”

Termal turizm yatırımlarında pazarlamadan önce projenin başlangıç aşamasında özellikle finans uzmanları ve yöneticilerine ihtiyaç duyuluyor. Yatırım için leasing alınması, projenin karlılığı gibi konular için ciddi finansal hesaplamalar yapılıyor. Ayrıca şehir bölge planlamacılar da belediye ile olan ilişkileri yürütmek açısından önem kazanıyor. Bu kişiler ilgili arazide yatırımların geliştirilmesiyle ilgili belediyeyle sıkı iletişim içinde olunmasını sağlıyorlar. Ve tabii inşaatından itibaren pazarlama kadrolarına ağırlık veriliyor. Artık klasik satış temsilcilerinden ziyade üniversite mezunu, hatta peyzaj mimarı gibi teknik altyapısı olan meslek sahipleri rağbet görüyor. Çünkü günümüzde konsepti olan projeler daha çok ilgi görüyor ve teknik altyapısı olan kişiler bu projeleri daha iyi satabiliyor. Ayrıca pazarlama ekiplerinin karşısındaki potansiyel alıcıya söz konusu yatırımın bir fırsat olduğunu da anlatması gerekiyor. Bu anlamda unvanlarda satış müdürü, pazarlama yöneticisi ya da proje bazlı koordinatörler dikkat çekiyor. Artık pazarlama çalışanlarından da üniversite mezunu olmaları, hatta bazen bölge ve müşteriye göre İngilizce ve ikinci yabancı dil bilmeleri bekleniyor. Bu işe yeni başlayanlar bile maaşın yanında satışlardan prim aldıkları için yeni mezun olan kendi yaşıtlarına göre çok daha yüksek ücretler elde edebiliyorlar.

ELİF EJDAR ÖZEL / HRM Danışmanlık Özel Projeler Sorumlusu

23 – 29 Nisan 2012, Para Dergisi